סיגיריה - סלע האריה
הסיפור מתחיל במאה ה5 לספירה לפני 1600 שנה. באותה העת מלך המלך דסטונה DHATSUNAעל הממלכה הסרי לנקית הראשונה- ממלכת אנורדהפורה. בנו הממזר קשייאפה (kasyapa) הבין שאחרי שהמלך ילך לעולמו תעבור הממלכה בירושה לאחיו מוגולנה.לכן חרש מזימה לחסל את אביו ולהעתתיק ממלכתו לסיגיריה (המצדה של הסרי לנקים)

מאת:
ניסים חיימוב



סיגריה – סלע האריה(סוג מסלע –גרניט)

 הסטוריה

הסיפור מתחיל במאה ה5 לספירה לפני 1600 שנה.

באותה העת מלך המלך דסטונה DHATSUNAעל הממלכה הסרי לנקית הראשונה- ממלכת אנורדהפורה.

בנו הממזר קשייאפה (kasyapa) הבין שאחרי שהמלך ילך לעולמו תעבור הממלכה בירושה לאחיו מוגולנה.

הוא  החליט להרוג את אביו בשיטה מאוד מקורית הוא קבר אותו בעודו בחיים לתוך קיר.ומחליא לברוח ולהקים ממלכתו בסיגיריה,המקום נבחר בגלל ההגנה הטבעית סלע בגובה 200 מ שעליו נבנה הארמון (שהרבה לא נותר ממנו כיום)

ב491 מגיע אחיו (מוגולנה)  להילחם בו ובממלכתו קשייאפה יורד לקראתו מין המצודה בראש צבא רכוב על פילים,אך הפיל שלו הגיע לעזור בוצי וכדי לא לשקוע,נסוג מעט לחפש דרך אחרת, גיסותיו שחשבו כי המלך נסוג,נסוגו גם הם לכל עבר.

המלך נותר לבדו בשדה הקרב והחליט להתאבד. (למעשה הוא שהה במקום כ 18 שנים בלבד)

לאחר התבוסה מחזיר אחיו –מוגולה את הבירה לאנורדה פורה ב495 מחזיר לעצמו את הכתר ואילו הסיגריה נשכחת עד המאה ה 19.

 

תאור המתחם

מסביב למתחם תעלה באורך 7 ק"מ ,עומק 5 מ',בעבר שרצו במים קרוקודילים להגנה.משך הבניה של המתחם כ 7 שנים.

היו למלך כ 500 פילגשים .בגינה התחתונה שתי ברכות שחיה ולאחר מכן מתחם של ברכות לוטוס ,גני הלוטוס מקבלים מיימיהם מהגשמים בעיקר בתקופת המונסון.(מאחר יותר שימשו את הנזירים שגרו כאן)

מימין ומשמאל מערות בהן שהו חייליו /שומריו,הנזירים הבודהיסטים הגיעו לכאן בתקופה מאוחרת יותר שהו במערות הם גם השמידו את רוב ציור הקיר (פרסקו)הי כ 500 ,בגלל המחשופים של הנשים. נותרו 18 תמונות קיר בלבד.(כנראה שהמודלים היו הפילגשים) לצבעים השתמשו בחומרים מהטבע.לפי תווי הפנים רואים נשים מונגוליות,הודיות,קמבודיות,אפריקאיות ועוד.

עולים במדרגות שיש חלקות (יש להזהיר).ישנו פיצול שבו עולים לראות את הפרסקו ולאחר מכן חוזרים וממשיכים להקיף.

בסך הכל מטפסים 1202 מדרגות.זו שאוחזת בלוטוסים זו נערה סרי לנקית.ישנו קיר הנקרא קיר המראות אשר שיקף בעבר את התמונות שהיו בקיק (בסלע) ממול.

מוטות הברזל נוספו בתקופה הבריטית ב . 1938.והם שימשו לטיפוס.

מגיעים למשטח בהם הוכנסו הפילים ויש סלע אותו תכננו לדרדר בשעת סכנה על האויב .