להתגבר על הפחד לחיות את ההווה
הנושא הוא 'להתגבר על הפחד' הוא משמעותי, אדם יכול לתרגל מדיטציות במשך שנים, מבלי להתקרב אל הפחד שלו, אבל כל עוד אדם לא יחצה את הפחד, הוא ישאר משותק ותלוי בתנאים החיצוניים של חייו או לחילופין כלוא בתוך השריטות שלו.

מאת:



הנושא  הוא 'להתגבר על הפחד' הוא משמעותי, אדם יכול לתרגל מדיטציות במשך שנים, מבלי להתקרב אל הפחד שלו, אבל כל עוד אדם לא יחצה את הפחד, הוא ישאר משותק ותלוי בתנאים החיצוניים של חייו או לחילופין כלוא בתוך השריטות שלו.

אפשר לתהות ולנסות להבין מהו הפחד הדומיננטי ביותר: הפחד לאבד שליטה, הפחד מהלא נודע, הפחד מהמוות, פחד הנטישה, הפחד ללכת עם האמת הפנימית עד הסוף, הפחד מחוסר באהבה, פחד ההישרדות, הפחד להשתנות והרשימה ארוכה.

 'לשלם את המחיר',

כדי שאדם יחיה את האמת שלו עד הסוף, כדי שאדם יגשים את הרצון העמוק ביותר שלו, כדי שאדם יגיע לעצמאות וחופש עליו להסכים לשלם את המחיר שזה עולה, והמחיר הוא כמובן לא כסף.

כדי להשתנות על האדם לשלם במחיר שבירת התדמית המוצקה והמופלאה שהוא בנה לעצמו, כדי להיות אמיתי, על האדם לוותר על הרווח שבמסכה, כדי להסכים ללכת אל הנודע (ושלא נטעה כל רגע בחיים הוא כזה) על האדם להסכים לשלם את מחיר הביטחון ולא צריך להמשיך הרי כל אחד מאיתנו מבין היטב על מה אני מדבר.

 יש להבין היטב שבכל מקום תקוע ומשותק יש רווח, אמנם הפסיכולוגיה קוראת לו רווח משני אבל בחוויה של האדם הוא עדיין רווח, ואדם לא ממהר לוותר על הרווחים האלו.

אם כך, כל אדם שיהיה מספיק אמיץ ויהיה מוכן לשלם את המחיר הכלול בצעדים שעליו להגשים בחייו, יזכה תמיד ברווח גדול לאין שיעור מהמחיר אותו הוא שילם. במיוחד נוגע הדבר כאשר אדם מחליט לחיות את האמת הפנימית שלו במלואה, במצב זה אנרגיה של האדם היא הגבוהה ביותר וגם במצב זה האדם נמצא באחדות מלאה עם מה שהוא, ולא חשוב מהו.

 כשאני מעמיק בביטוי לשלם את המחיר, קופץ לי שמחיר הוא שורש 'מחר', אני מתפלא ותוהה מה פתאום בשפה העברית מחיר הוא שורש מחר, אולי כי המחיר הגבוה ביותר שאדם יכול לשלם הוא במחר שלו, כלומר אם האדם משלם את ה 'מחר', אז כל שנשאר לו זה ההווה, וכאן יש להעמיק היטב, כי רוב האנשים בתודעה שלהם חיים את התנועה לעתיד: מתי נגיע, מתי נאכל, מתי תגמר העבודה, רוב התנועה של התודעה היא בכיוון העתיד וכך האדם בעצם לא נמצא בהווה, זהו מחיר כבד.

לשלם את המחיר אם כך, זה אומר לוותר על המחר ולהסכים להיות ולחיות במלואנו בהווה, מפחיד, גם אם לא נודה בכך, כן, אבל מה כולנו נודה שהדרך היחידה לחיות את האמת ללא מורא ופחד זה תמיד כאן ועכשיו.