חתונה בסרי לנקה
1.יעוץ עם שדכן / שדכנית. 2.יעוץ עם אסטרולוג -קביעת מועד החתונה. 3.התיעצות בין המשפחות של הזוג העתידי. 4.הבדלים בין חתונה בכפרים לבין חתונה בערים.

מאת:
ניסים חיימוב



חתונה

יעוץ עם שדכן / שדכנית.

בסרי לנקה הזוגות העומדים להינשא פונים לשדכן הלוקח בחשבון מספר אספקטים:מעמד המשפחה,מעמד כלכלי,אזורי התיישבות.ראוי לציון שבסרי לנקה מתחת לשולחן (ולא באופן  מופגן כפי שקים בהודו) קיימות מעמדות ובהדגשה על מעמדות ולא קסטות כלומר בעיקר מעמד חברתי ,כלכלי ולא דתי (כפי שקיים בהינדו) אין בעיה לשדך בין בני זוג שאמונתם שונה כלומר נוצרי עם בודהיסטית למשל.במקרה כזה מתקיימות שתי חתונות נוצרית ובודהיסטית וכל צד נותן את הכבוד לצד השני.

יעוץ עם אסטרולוג -קביעת מועד החתונה.

היעוץ בבחירת מועד החתונה נעשה על ידי איש דת,אסטרולוג ועל פיו יישק דבר.

התיעצות בין המשפחות של הזוג העתידי.

לאחר קבלת ייעוץ בבחירה מהשדכן  נכנסות לפעולה המשפחות,פגישות ביניהן וכן פגישות ראשוניות בין בני הזוג.

הבדלים בין חתונה בכפרים לבין חתונה בערים.

לאחרונה החלה לחדור השפעה נכרת של המערב לסרי לנקה במיוחד בערים הגדולות-קולומבו,קנדי והתוצאה שבני זוג בעיר במעמדות הגבוהים מכירים זה את זו ללא התערבות השדכן,כמובן שבמועד החתונה חייבים להתייעץ באסטרולוג. גם נושא המעמדות מטשטש מעט משום שההכרות היא על רקע אישי. בכפר לעומת ממשיכה השיטה המסורתית.

מה קורה במידה ומתגלת אי התאמה בין בני הזוג.

במידה ומתגלה חוסר התאמה כלשהו בין בני הזוג אזי ישנן שיטות"מקוריות" לביטול העיסקה למשל המשפחה המעוניינת בפרוק מזמינה את המשפחה השניה לארוחה וממליחה במיוחד את האוכל כדי לא להשביע (בלשון המעטה) את הצד השני.בדרך כלל חוסר ההתאמה הוא על רקע מיני,בסרי לנקה אין מגע מיני לפני הנישואין (הכלה מגיעה בתולה לחתונתה)

 מעמדה של האשה לאחר הנישואין.

בסרי לנקה מעמד האשה נחות מזה של הגבר אפשר לאמר שהמשפחה העתידית היא פטריאכלית.האשה עוזבת את משפחתה למשפחתו של בעלה .בערים הגדולות ברוב המקרים הנשים נשארות בבית כדי לגדל את הילדים.בכפרים הנחשלים יותר כל בני המשפחה נוטלים חלק בפרנסה.