בין מזרח למערב ,או זר לא יבין זאת
המוטו העיקרי הוא שאין דבר המטריד את שלוותם של בני לאוס ובורמה. האופי הלאומי במדינות הללו נובע מתמהיל של תרבות סביבה ודת.מה שמגדיר אותם במידה רבה הוא הבודהיזם ובמקרה שלנו מזרם הנקרא טהרוואדה (פאלי: "תורת הזקנים”), הטהרוואדה היא הדת העיקרית במשך מאות רבות של שנים בסרי לנקהובחלק היבשתי של דרום-מזרח (קמבודיה, לאוס, מיאנמר, תאילנדוחלקים מדרום-מזרח סיןושל וייטנאםובנגלדש

מאת:
ניסים חיימוב



מוצאם של בני לאוס ובורמה (מיאנמר) בעשרות קבוצות אתניות הפזורות ברחבי המדינה.

המוטו העיקרי הוא שאין דבר המטריד את שלוותם של בני לאוס ובורמה. האופי הלאומי במדינות הללו נובע מתמהיל של תרבות סביבה ודת.מה שמגדיר אותם במידה רבה הוא הבודהיזם ובמקרה שלנו מזרם הנקרא טהרוואדה (פאלי: "תורת הזקנים”), הטהרוואדה היא הדת העיקרית במשך מאות רבות של שנים בסרי לנקהובחלק היבשתי של דרום-מזרח (קמבודיה, לאוס, מיאנמר, תאילנדוחלקים מדרום-מזרח סיןושל וייטנאםובנגלדש).

איפיון על קצה המזלג:זרם זה דוגל בשיכוך התשוקות האנושיות ,הבעת רגשות עזים במיוחד אינה מקובלת בחברה זו.להבדיל מהגישה המערבית אין כאן רדיפה אין סופית אחר העתיד או בניית העתיד,אלא קבלה בהכנעה את הגורל ללא נטייה ודאגה לעתיד.לפי הראיה המערבית מדובר כאן בחוסר שאפתנות וזה נכון במידה מסוימת אך צריך לזכור שכל התפיסה לגבי החיים היא שונה –הדגש הוא לחיות כאן ועכשיו ולא להתעסק בעתיד .דבר המשרה שלווה בחיי היום יום שכן אין דאגות מפני העתיד.

גם בנושא החינוך לא נגלה כאן התייחסות וחשיבה מרובה להבדיל מהמערב הנורמה החברתית הרווחת היא להימנע מכל מתח רגשי מיותר.

 

מנקודת מבטם של הבורמזים והלאים כל פעילות עבודה או פנאי שאינה כוללת גם מעט כף (מואן בלאית) מן הסתם תיצור מתח.