צרור עצות לקראת היציאה לקובה
האקלים בקובה הוא סב-טרופי, המשמעות היא שיש שתי עונות: עונה יבשה (נובמבר-אפריל) ועונה גשומה (מאי-אוקטובר). רוב השנה יש בקובה ימי שמש והטמפ' הממוצעת היא 25 מעלות. לחות יחסית גבוה – כ-80%. כמו כן יש להצטייד בציוד קל לאזורים החמים, נעלים נוחות להליכה בטבע.

מאת:
ניסים חיימוב



 

אנא וודא כי ברשותך המסמכים הבאים:

- כרטיס טיסה בינלאומי .

- דרכון בר תוקף ל- 6 חודשים קדימה לפחות.לבדוק שוב !!!

- ביטוח נסיעה רפואי ומטען – מומלץ ביטוח מורחב עם מירב הכיסויים והביטולים!!!

- אשרת כניסה לקובה

 

ביגוד וציוד:

האקלים בקובה הוא סב-טרופי, המשמעות היא שיש שתי עונות: עונה יבשה (נובמבר-אפריל) ועונה גשומה (מאי-אוקטובר). רוב השנה יש בקובה ימי שמש והטמפ' הממוצעת היא 25 מעלות. לחות יחסית גבוה – כ-80%. כמו כן יש להצטייד בציוד קל לאזורים החמים, נעלים נוחות להליכה בטבע.

 

מזוודות ותיקים:

מומלץ מאוד מזוודה אחת עד 20 ק"ג לנוסע קשיחה , כדוגמת סמסונייט (הם לא בהכרח יותר כבדות)עם גלגלים. כל יתר המזוודות מברזנט וקורדורה וחיקויים יפים ניזוקות ונשברות מהר יותר, דבר שגורם לבזבוז זמן, עיכוב ועוגמת נפש ביציאה משדות תעופה ובתיי מלון.

אנא וודא כי המזוודה בגודל בינוני, תקינה וניתנת לנעילה. למזוודה יש לצרף את תג המזוודה של חברת מילניום בלבד, בצדו האחד יש לרשום בלועזית ברורה את שמך וכתובתך + מספר טלפון ונייד בישראל, ובצד האחר החיצוני יש לרשום באנגלית רק שם פרטי ושם משפחה בלבד.

חשוב: בנוסף, תיק גב קל ונוח ליום יום וטיולים במשקל עד 8 ק"ג. 

כספים:

באפשרותך להוציא מהארץ מט"ח מזומן. מומלץ להביא רק שטרות של אירו. על אירו אין עמלות ועל דולרים יש עמלה של 10% ולפעמים יותר (הקובנים מעדיפים לראות אירו כחלק ממדיניות אנטי אמריקאית). כמו כן מומלץ להביא בנוסף לכסף גם כרטיס אשראי בינלאומי (לא אמריקאן אקספרס) כולל הקוד לכספומט וכן חגורה לכסף ודרכונים.בכל מקרה על שטרות האירו להיות חדשים לא סדוקים קרועים מקושקשים וכו'.

מטבעות:

בקובהיש 2 סוגי מטבעות:

1. מונדו נסיונל (MN - Monedo Nacional) - הפזו של המקומיים. זהו המטבע לשימושם של הקובנים המקומיים, ואיתו ניתן לקנות את הדברים הפשוטים הזמינים לקובנים. לתיירים בדרך כלל אין מה לעשות עם המטבע הזה, כי רוב המוצרים והשירותים למקומיים פשוט לא נועדו לתיירים. גלידה ופיצה ברחוב זה פחות או יותר מה שאפשר לקנות עם מונדו נסיונל.

2. פזו קונברטיבלה (CUC - Cuban Convertible Peso), ההגיה היא לפי הא"ב הספרדי. זהו הפזו לתיירים, ובאופן עקרוני כל דבר שתקנו יהיה במטבע הזה. שימו לב שהקובנים קוראים לפעמים לפזו קונברטיבלה.

אתר אינטרנט לשערי מט"ח:

Http://www.iforex.com/scripts/rates/convert.aspx?act=lang&lang=Hebrew

המרת הכספים למטבע מקומי תעשה בקובה.

הוצאות אישיות:

ארוחות ושתייה שאינן כלולות במשך היום וכו', מוערכות בכ-30 יורו ליום לנוסע.

 

תשר:

  • התשר לנותני השירותים בחו"ל כלול במחיר הטיול.
  • התשר אינו כולל את מדריך/ה הקבוצה הישראלי/ת ואיננו כלול במחיר הטיול. 
  •   שעון בקובה:  - 7 שעות

תרופות ובריאות: במידה ואתם נוטלים תרופות באופן קבוע-הצטיידו בכמות מספקת ולשאת אותם בתיק היד. אנא הצטיידו במרשם באנגלית מהרופא שמות גנריים .

המתאר את הרכב התרופות שהנכם נוטלים. מומלץ לבוא עם עזרה ראשונה: כדורים נגד כאב ראש, בטן, שלשול, עצירות, בחילות, פלסטרים, נוזל חיטוי, תכשיר נגד יתושים ( נא לעדכן את המדריך/ה, סוכן וחברה לפני הנסיעה, על בעיות רפואיות חריגות).

הנחיות לגבי חיסונים ותרופות ניתן לקבל בלשכות המחוזיות של משרד הבריאות. על חברתנו ומדריכינו חל  איסור מוחלט לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא. במידה והתחסנתם קחו אתכם לחו"ל את פנקס החיסונים.

יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית לפחות חודש לפני מועד היציאה לטיול.

לשכות הבריאות:

תל אביב: רח' הארבעה 12 טל. 5634848 -03

ירושלים: רח' יפו 86 טל. 02-5314897(מרכזיה 811, מדור נוסעים לחו"ל)

חיפה: רח' הפרסים 15 טל. 04-8619777

מתח החשמל בקובה הוא 110 ו-220 וולט, שונה ומשתנה בין אזורים שונים למעט מקומות בודדים בהם יכול להיות 110 וולט בלבד.

מי שלוקח איתו מכשירי חשמל או אלקטרוניקה מומלץ להצטייד במעביר חשמלי / מתאם.

מומלץ ואפשר לקנות בישראל ערכת מתאמים / מעבירים אשר מותאמים לכל מדינות העולם.

 תקשורת

מומלץ מאוד לבדוק טרם היציאה את חבילות התקשורת תעריפים ומספריי גישה וקודים של חברות הסלולר טלפון הנייד .וכן את כרטיסיי החיוג השונים המוצעים בישראל לחיוג מקובה.חשוב !

 

מי הברז אינם מומלצים לשתייה!!! ניתן לרכוש מים מינרלים ומיצים טבעיים או משקאות מוגזים.

האוכל בקובה אינו מן המשובחים והגיוון אינו רחב.

ביטחון אישי

יש להישמר מגניבות שהופכות מתוחכמות ובעיקר מכייסים במקומות צפופים. חפצים יקרי ערך מומלץ להשאיר בבית. אנו ממליצים לנקוט בצעדים הבאים:

* לקחת צילומים של המסמכים החשובים (דרכון, כרטיס טיסה וכו') ולאחסנם בנפרד מהמסמכים עצמם. (תצלום נוסף כדאי להשאיר בבית), ולהצטייד בתמונת דרכון למקרה הצורך. מומלץ לסרוק את כל המסמכים ולשמור אותם בתיבת הדואר האלקטרוני למקרה הצורך.

*במידה שאתם לוקחים המחאות (טרוול צ'קס) יש להפריד את ספח הביטוח של המחאות הנוסעים (עם מספרי ההמחאות) מן ההמחאות עצמן ולהשאיר צילום בארץ וגם בתיבת הדואר האלקטרוני.

 לוחות זמנים- זהו טיול מאורגן . הזמן שייקבע ליציאה יהיה הזמן בו נצא. מומלץ מאוד מאוד לא לאחר למפגשים אלו. בעקרון יהיה מספיק זמן להתארגנות לפני כל יציאה.

 שירותים בבתי מלון- מיני בר - כרוך בתשלום. מומלץ לא לקחת דבר מהחדרים כולל נעלי בית "חד פעמיות", שקיות לכביסה מלוכלכת, מגבות קטנות ועוד. גם לא דברים "מתכלים" כמו: סבון, שמפו... בחלק מהמלונות מוצעים ערוצי טלוויזיה מיוחדים וסרטים בתשלום. נא ודאו זאת לפני הציפייה.

ציוד מומלץ 

 

  • חגורת כסף שחוגרים מתחת לבגדים.
  • סנדלים.
  • נעלים נוחות להליכה.
  • בגד ים.
  • חולצות קיציות (טריקו) וחולצות חמות.
  • מכנסים קצרים וארוכים.
  • ביגוד הולם לבילוי ערב.
  • כובע וקרם הגנה.
  • תכשיר נגד יתושים ומשחה נגד גירוי לאחר עקיצה.
  • משקפי שמש.
  • קרם לחות.
  • מעיל ומכנס ניילון דק נגד גשם,מטרייה,
  • עזרה ראשונה ועזרה שניה.
  • מגבונים לחים.
  • תיק יד יום לטיסה וסיורים או מזוודת טרולי קומפקטית, למטוס מותר לעלות עם עד 8 ק"ג.
  • מידנית מים של 1 או 2 ליטרים.
  • פנס קטן במקרים בהם יש הפסקות חשמל.

ניסים הדרכת טיולים

אתר באינטרנט- h-nissim@zahav.net.il