מסלול טיול מומלץ לקובה
הוואנה- בירתה של קובה ומרכז החיים בה היא העיר הגדולה ביותר באיים הקריביים. העיר משמרת את אווירת המאה הקודמת וזרועה במבנים קולוניאליים שמעידים על אווירת פאר ששררה בעיר בזמנים אחרים . הבוקר נצא לסיור "במכוניות עתיקות" המסמלות כל כך את קובה. ניסע לאורכה של טיילת המליקון ונגיע אל "כיכר המהפכה " המפורסמת בו מתנוססת דמותו של המהפכן צ'ה- גווארה על חזית בנין משרד הפנים. נמשיך אל "הוואנה ויאחה" היא הוואנה העתיקה- אתר מורשת עולמי שזכה לתואר זה בזכות הכיכר המקסימה שנבנתה כאן במאה ה -16.

מאת:
ניסים חיימוב



ימים -2-1 : -ת"א-   הוואנה
נצא מנתב"ג בטיסה לטורונטו (או מדריד).  לאחר הנחיתה, נגיע לבית המלון הסמוך אל שדה התעופה לארוחת ערב וללינה. למחרת, נצא לחצי יום סיור בעיר  אשר במהלכו  נעבור על פני מתחם בית המחוקקים ובתי העירייה הישן והחדש . גולת הכותרת תהיה מגדל ה- CN שהיה במשך שנים רבות המבנה הגבוה בעולם (553 מ') וממרפסת התצפית שלו נשקף נופה המרהיב של טורונטו וסביבתה לרבות אגם אונטריו הענק. לא נדלג על המרכז המסחרי התת קרקעי הגדול המשתרע על פני מספר בלוקים (איטון) ונוכל לשוטט להנאתנו ברחובות השוקקים אדם. אחר הצהרים נמשיך בטיסה ישירה להוואנה  -בירתה של קובה - העיר הגדולה ביותר באיים הקריביים ומרכז החיים בקובה אשר משמרת את אווירת המאה הקודמת וזרועה במבנים קולוניאליים שמעידים על אווירת פאר ששררה בעיר בזמנים אחרים. לאחר הנחיתה וסידורי ההגירה, נגיע אל בית המלון לארוחת ערב(קלה)  וללינה. ארוחת ערב ולינה בהוואנה ..לינה בהוואנה במלון נסיונאל או מליה קוהיבה (*5).


יום 3 :הוואנה העתיקה
הוואנה- בירתה של קובה ומרכז החיים בה היא העיר הגדולה ביותר באיים הקריביים. העיר משמרת את אווירת המאה הקודמת וזרועה במבנים קולוניאליים שמעידים על אווירת פאר ששררה בעיר בזמנים אחרים . הבוקר נצא לסיור "במכוניות עתיקות"  המסמלות כל כך את קובה. ניסע לאורכה של טיילת המליקון ונגיע אל  "כיכר המהפכה " המפורסמת בו מתנוססת דמותו של המהפכן צ'ה- גווארה על חזית בנין משרד הפנים. נמשיך אל "הוואנה ויאחה" היא הוואנה העתיקה- אתר מורשת עולמי שזכה לתואר זה בזכות הכיכר המקסימה שנבנתה כאן במאה ה -16. בדרכנו נראה את בניין ה"קפיטול" המרשים ואת שדרת ה"פראדו" הרחבה. לאחר ארוחת הצהרים ,נמשיך לפלאסה דה ארמס ולארמון הגנרלים (פאלסיו דה לוס קפיטאנס חנראלס )- מעונו הרשמי של מושל קובה הספרדי שהיה אחד המבנים המפוארים בקובה. נמשיך ונטייל ברחובות העתיקים ובארמונות הציוריים של מרכז העיר, נראה את הקתדראלה שהחלה להבנות ב – 1748 ושכונתה "יצירה מוזיקלית מאבן" והיא אחת העתיקות ביבשת אמריקה. נבקר גם במוזיאון הרום (הוואנה קלאב פאונד שיין) המעניין. לקראת הערב נחצה אל צידו המזרחי של פתח המפרץ אל מצודת "סן קרלוס דה לה קבניה" -שהיא המצודה הגדולה ביותר באמריקות. לאחר ארוחת הערב ,נערוך סיור במצודה וכמובן שלא נפספס את "טקס התותחים" הידוע - מסורת מהעידן הקולוניאלי הנערך מידי ערב. ארוחת ערב ולינה בהוואנה במלון נסיונאל או מליה קוהיבה(*5).


יום 4: פינאר דל ריו –עמק וינאלס – הוואנה
היום ניסע לכיוונו של מחוז "פינאר דל ריו " ולעמק וינאלס המיוחד כ – 160 ק"מ ממערב להוואנה. בדרכנו נראה את שדות הטבק הגדלים באזור זה הנחשב ללב תעשיית הטבק הקובני. בדרך נבקר באחד המפעלים ליצור סיגרים בו נוכל לראות את התהליך של ליפוף עלי הטבק עד ליצירת הסיגר הקובני היקר נערוך תצפית על העמק היפה ועל ה"מוגוסטס" – תופעת טבע ייחודית למקום.לאחר ארוחת הצהרים במסעדה  מקומית, נרד ל"מערת האינדיאני" –מערת נטיפים גדולה שבתוכה אגם. נעלה על סירות ונשוט באגם התת קרקעי אשר בבטנה. משם נמשיך לציור סלע ענקי המתאר את התפתחות האבולוציה. לאחר ארוחת הערב במלון נצפה במופע מוסיקה קובנית או במופע קברט (מותנה בלוח המופעים) ארוחת ערב ולינה בהוואנה ארוחת ערב ולינה בהוואנה במלון נסיונאל או מליה קוהיבה(*5).
 
יום 5 : הוואנה –סנטיאגו דה קובה
נשכים קום ולאחר ארוחת בוקר קלה ,ניסע אל שדה התעופה ונעלה על טיסתינו לסנטיאגו דה קובה, בירתה הראשונה והדרומית של קובה. מיד עם כיבושה של  העיר ע"י הספרדים, דייגו ואלסקס, המושל הראשון קבע בה את מושבו והיא שימשה מרכז סחר חשוב במשך מאות בשנים. העיר היוותה את המוקד העיקרי לסחר העבדים הנרחב, והמורשת האפרו-קובנית בולטת בעיר, בדת, במוסיקה ובתרבות. סנטיאגו היוותה במהלך השנים בסיס למלחמות העצמאות והיא נקראת בפי רבים "ערש המהפכה הקובנית" ואכן, פזורים בעיר אתרים רבים הקשורים למהפכה המפורסמת, ורבים רואים בסנטיאגו את לבה האמיתי של קובה. העיר הססגונית מציעה למבקריה שלל אתרים היסטוריים ותרבותיים. נבקר בביתו של המושל הספרדי הראשון, דייגו ולאסקס, שהפך למוזיאון. נמשיך לביקור במבצר המרשים היושב על הים, "אל מורו", שנבנה על מנת להגן על העיר מפני פלישות פיראטים בתקופה בה הפיראטים הקריביים היו במלוא הדרם. נהנה מהנופים הרחבים הנצפים מהמבצר לאחר ארוחת הצהרים,  נמשיך אל ה"גרנד פיידרה", סלע עצום מימדים המהווה את קצהו של רכס ההרים סיירה מאסטרה, המפריד בין הים הקריבי לעמק המרכזי. באם יאפשר הזמן,נבקר בבית הקברות המיוחד של סנטיאגו, בו מתנוססים דגלי המהפכה על קברי המהפכנים ומשמר כבוד שומר על קברו של חוזה מרטי, חוזה המדינה הקובנית. בערב נטייל ברחובות ונצא לטעום את מוסיקת הסון המקומית בקסה דה לה טרובה המפורסמת.ארוחת ערב ולינה בסנטיאגו דה  קובה  במלון מליה סנטיאגו (4*)


יום 6:  סנטיאגו דה קובה –קמאגוואי
לאחר ארוחת  הבוקר, נצא מהעיר לכיוון העיר קמאגוואי- בירת המחוז באותו שם. העיר ידועה בטינאחונס, כדי החימר הגדולים שיועדו לאגירת מים. בדרך נעבור בכנסיית "אל-קוברה", הכנסייה החשובה בקובה, בה נמצאת בתולת החמלה . נסייר ברחובות העיר המפותלת, על שלל כנסיותיה, כיכרותיה הקטנות ותושביה הלבביים. בדרך נעבור דרך העיר באיאמו, בירת מחוז גראנמה, האזור ממנו החלו כל מלחמות העצמאות של קובה לאורך ההיסטוריה,בה גם  נאכל  את ארוחת הצהרים.אחר הצהרים נגיע אל קמאגוואי .ארוחת ערב ולינה בקמאגוואי במלון קולון(* 3 הטוב בנמצא) .
 

יום 7:  קמאגוואי- טרינידד
לאחר ארוחות הבוקר, נערוך סיור בעיר ב"ריקשות אופנים" . נבקר במרכז ההיסטורי ובכיכר המהפכה. נמשיך  לעברה של העיר טרינידד - אחת משלושת מקומות הישוב הראשונים שהוקמו ע"י הספרדים ושהפכה להיות במאה ה - 19 לבירת המחוז המרכזי של קובה, כאן הוקמו עשרות טחנות סוכר שבהן הועסקו אלפי עבדים -תעשייה שהייתה למקור עושרה של העיר. היום ניתן עדיין לראות את שרידי העושר בבתיה המשופצים של העיר, בכנסיות המהודרות וברחובות מרוצפי האבן של העיר. נעצור לביקור  ב"עמק תחנות הסוכר " המפורסם –זכר לימי תור הזהב של תעשיית הסוכר אשר כמו העיר טרינידד, זכה למעמד של אתר מורשת עולמית ע"י אונסקו. נבקר גם בכפר הקטן איסנאגה ונעלה לתצפית יפה על העמק מהמגדל שבו. גובהו של המגדל הוא 44 מטר והוא שימש לפיקוח על העובדים בשדות.לקראת הערב , נגיע אל מלוננו שבטרינידד.לינה וארוחת ערב בטרינדד במלון ברייסס (*4 ).


יום 8:  טרינידד
לאחר ארוחת  הבוקר, נצא לסיור בטרינידד הקסומה. נבקר בכיכר המרכזית "פלאזה מיור " ונראה את בתי האחוזה סביבה. נבקר במוזיאונים המציגים את עברה של העיר בתקופותיה השונות וככל שיאפשר הזמן גם בשוק המזכרות התוסס שבעיר. נלגום גם משקה במועדון "קאנצ'אנצ'ארה" לצלילי להקת נגנים. נשוב למלוננו לארוחת צהרים ולמנוחה אשר לאחריה נצא בערב אל מרכז העיר כדי  לחוות את האווירה המיוחדת והשמחה השוררת בה בשעות הערב.ארוחת ערב ולינה בטרינידד במלון ברייסס (*4 ).
 

יום 9:  סיינפואגוס-סנטה קלרה – הוואנה
לאחר ארוחת  הבוקר, נצא בנסיעה קצרה אל העיירה סיינפואגוס (מאה האבוקות). קולומבוס הגיע אל מפרץ זה במהלך מסעו השני לאמריקה ומכאן יצא במאה ה -19 חלק ניכר מהסוכר שגודל באי. נבקר במרכז העיר, בארמון פרר ובתאטרון פלאסיו דה ואיה הבנוי בסגנון מוסלמי .משם  נמשיך אל  מרכז האי לעיר "סנטה קלרה" שמזוהה בעיקר בזכות מלחמת העצמאות הקובנית נגד משטרו של הרודן באטיסטה. נבקר ב"מוזיאון הרכבת" ובמתחם הכולל מוזוליאום ומוזיאון וכמובן אנדרטה לזכרו של המהפכן המפורסם ארנסטו "צה" גווארה. משם נשוב למלונינו  בהוואנה .לאחר ארוחת הערב במלון נצפה במופע מוסיקה קובנית או במופע קברט (מותנה בלוח המופעים) ארוחת ערב ולינה בהוואנה במלון נסיונאל או מליה קוהיבה(*5).


ימים 10-11 : 18.04-19.04 האוונה-תל אביב 
לאחר ארוחת הבוקר, נצא אל  שדה התעופה ונעלה על טיסתנו  חזרה לתל –אביב דרך טורונטו (או מדריד). נחיתה בתל אביב ב 19.04 לפנות בוקר