עובדות על מיאנמר
עובדות על מיאנמאר לאזרחים הבורמזים ניתנה חרות יחסית במישור הכלכלי בכל תחומי המסחר שאינם בבעלות המדינה (המדינה הלאימה את הענפים הכלכליים הגדולים כגון עץ ונפט).החרות הפוליטית ,לעומת זאת ,מוגבלת מאוד תחת השלטון הצבאי.

מאת:
חיימוב ניסים



 

 

אין לקיים אספות פוליטיות שלוות ואסור לאזרחים לדון עם זרים בנושאי פוליטיקה.כל העובדים הממשלתיים חייבים לחתום על התחייבות שלא לשוחח בינם לבין עצמם אודות הממשלה,והעסקתם מותנית בכך.

שלטים אדומים עצומים מעטרים את רחובות יאנגון ונושאים סיסמאות  כגון- "נפצו את כל היסודות ההרסניים",הכוח הפנימי הוא כוחה היחיד של האומה",רק במקום בו קיים כוח רצון יש קידמה" והלאה משרתי הקולוניאליזם".ציניקנים יאמרו ,כי לאופוזיציה מעולם לא היה סיכוי,וכי הבחירות ב 1989 היו רק טעות טקטית קטנה של הצבא,ויש אף הטוענים כי אילו הייתה האופוזיציה מנצחת ,הייתה משתררת במיאנמר אנרכיה.

עם זאת ,בורמזים צעירים רבים עדיין מטפחים את התקווה שיום אחד יצליחו ליטול את השלטון במולדתם מידי הטאטמדאו (החונטה הצבאית) והשנוא.

אמצעי התקשרות

עיתונים ושבועונים  במיאנמר ניתן להשיג רק עיתון אחד בשפה האנגלית. זהו יומון דק בבעלות המדינה בשם NEW LIGHT OF MYANMARשהקריאה בו היא וחחיה משעשעת,למרות שזו לא הייתה כוונת המשור (הכותבים בשרות החונטה).העתון מלא וגדוש בסיסמאות תעמולה מסוג"מלחמה היאשלום"או "החופש הוא עבדות".

רדיו וטלויזיהכל שידורי הרדיו והטלויזיה החוקיים נתונים תחת פיקוח ממשלתי. "קול מיאנמר משדר רק שעתיים וחצי ביום".טלוויזית מיאנמר משדרת תוכניות הכוללות שירים צבאיים ומצעדים "שירים משנים עברו",חדשות מקומיות ,תחזית מזג אויר וספורט.

המתוחכמים (המשכילים) נוהגים להאזין לשידורים בגלים קצרים של הבי. בי. סי.