טיול מומלץ לצפון איטליה
פנינו לונציה, מלכת הים האדריאטי, עיר התעלות, הבנויה על 117 איים המחוברים ביניהם בגשרים, מהיפות והמעניינות בערי העולם. נערוך סיור רגלי בגטו היהודי הראשון בהיסטוריה של אירופה. נבקר בגשר הריאלטו המפורסם, העובר מעל התעלה הגדולה, ובכיכר סן מרקו, הגדולה בכיכרות. נראה את ארמון הדוג'ים, את הבסיליקה בסגנון הביזנטי, את גשר האנחות ואתרים נוספים מפורסמים בעיר.

מאת:
ניסים חיימוב



 

 טיול מומלץ אל האגמים והנופים המרהיבים של צפון איטליה

יום 1: תל אביב - צפון איטליה

ניפגש בנתב"ג ונטוס לצפון איטליה. לאחר הנחיתה ניסע לביקור בעירם של האוהבים רומיאו ויוליה. נערוך סיור בעיר העתיקה, נראה את הארנה מתקופת האימפריה הרומית, המשמש כיום במה לאופרות רבות משתתפים. נמשיך במדרחוב הציורי לכיוון ביתה של יוליה. נצפה על המרפסת שעליה עמדה יוליה, כאשר רומיאו גילה לה את אהבתו. בגמר הסיור העברה לבית המלון.

 יום 2: ונציה

פנינו לונציה, מלכת הים האדריאטי, עיר התעלות, הבנויה על 117 איים המחוברים ביניהם בגשרים, מהיפות והמעניינות בערי העולם. נערוך סיור רגלי בגטו היהודי הראשון בהיסטוריה של אירופה. נבקר בגשר הריאלטו המפורסם, העובר מעל התעלה הגדולה, ובכיכר סן מרקו, הגדולה בכיכרות. נראה את ארמון הדוג'ים, את הבסיליקה בסגנון הביזנטי, את גשר האנחות ואתרים נוספים מפורסמים בעיר. נצא לשייט לאי הזכוכית מורנו. בתום הביקור נשוב למלוננו.

 יום 3: הרי הדולומיטים

היום יוצאים ליום בטבע, אל רכס הרים מהיפים בעולם, הרי הדולומיטים, הנקראים על שמו של הגיאולוג הצרפתי גראטה דה דולומיו. תופעת טבע מיוחדת במינה. נבקר באגמים קסומים בגבהים אדירים,  נערוך סיור רגלי מיוחד בטבע

המדהים, נצפה בצמחיה האלפינית המיוחדת ולא נפסח על מעברי ההרים המיוחדים. יום טיול בלתי נשכח!

 יום 4: אגם גארדה

את היום נקדיש לגדול באגמי צפון איטליה. נתחיל את סיורנו בעיירה  "סירמיונה", עיירת קייט עוד מזמן הרומאים. נסייר בעיירה שהיא לשון יבשה צרה בתוך האגם. נמשיך ל"פיסקיירה", במקור עיירת דייגים והיום אחת העיירות היותר ציוריות לאורכו של האגם. נמשיך לאורכו המזרחי של האגם, נחלוף על פני עיירות ציוריות ונעצור לתצפיות מיוחדות. נמשיך לעיירה גארדה ונותיר זמן חופשי ליהנות מהעיירה הציורית. חזרה למלון בשעות הערב.

 יום 5: מילנו – לגו מאג'ורה

היום יוצאים מערבה לאגם מג'ורה ולעיירה האיכותית סטרזה, שם נותיר זמן חופשי ליהנות מהמקום הציורי.  נפליג לאי "איזולה בלה" ולבקר בארמון בורמאו ובגנים היפים. ממשיכים לבירת האופנה העולמית מילנו. נערוך סיור ממצודת ספורצה עד לקתדרלה המדהימה, נחלוף בגלריה עימנואלה, יצירה ארכיטקטונית מיוחדת ונצפה בבית האופרה "לה-סקלה". לא נחמיץ את רחוב המעצבים הידוע  "מונטה נפולאונה", בו מצויות חנויות הדגל של מעצבי העל. בתום יום מהנה זה נשוב למלוננו.

 יום 6: טרנטו – מפלי ורונה – ריבה דל גארדה

 יציאה ליום טיול שיכלול את עיר ה"מצויירת" טרנטו, עיר שמשלבת סגנונות מהתקופה הרומית ועד ימי הרנסנס, עיר יפה ומרשימה בצפונה של איטליה, המקשרת בין איטליה לאירופה המרכזית. בעיר קתדרלה מרשימה מהמאה ה-12, שרידים של ביצורים רומיים ועוד. כמו כן, נבקר במפלי "ורונה" בלב האדמה ומשם לעיירה ריבה דל גארדה, פנינת האגם.

 יום 7: בסאנו דל גראפה ומנטובה – תל אביב

היום נסייר בחבל ונטו. נתחיל מהעיירה "באסנו דל גראפה", מרכז ייצור הגראפה האיטלקית המפורסמת. נבקר בקנטינה מיוחדת לטעימות ונמשיך לסיור בעיירה. נטפס על גשר העץ העתיק המיוחס לאדריכל פאלדיו, החוצה את נהר הברנטה. ממשיכים למנטובה, עיר מיוחדת ומקסימה. את סיורנו נתחיל משפת הנהר עד למגדל השעון העתיק. נחלוף בינות לארמונות בסגנון הרנסנס ונותיר זמן חופשי במדרחוב הציורי.