דרך הפיאטה בין באגאן להר פופה
האגדה על דרך הפיאטה שבין באגאן להר פופה.

מאת:
ניסים חיימוב



 

 

סיפור האגדה מרחש במאה העשירית – תקופת באגאן:

ובכן היה היו שני אחים.שם האחד: PIATAושם השני PIAN.

השניים ברחו מהודו על ספינה אחריהם דולקים שודדים שכוונתם רעה.השניים הגיעו לאזור THATONנכנסו למנזר שם דאגו למחסורם.מידי יום הם נהגו ללכת עם הנזיר ליער לחפש מזון.

יום אחד בעודם ביער ראה הנזיר משהו שוכב על האדמה,התקרבו וראו שזו חיה המכונה  SOGIהחליט הנזיר לקחתה למנזר הוא ביקש משני האחים שלא לגעת בחיה.

השניים לא נענו לבקשתו הם החליטו לחתוך אותה ולאכול מבשרה.ואז הם חשו שרמת האנרגיה בגופם עלתה וכוח רב חדר לגופם.מהפחד שהמרו את פי הנזיר הם ברחו ליער.

מששב הנזיר למנזר מצא שהשער נעול ובחצר תוהו ובוהו.מיד הבין שהאחים פגעו בחיה אכלו מבשרה וכוחם גבר.הנזיר רץ למלך וסיפר לו את אשר ארע והדגיש כי לפי מיטב ידיעותיו הם הפכו לאנשים החזקים ביותר בממלכה.

המלך זעם ואמר שאנו מסכים שמשהו בממלכה יהיה חזק ממנו.ומייד נתן הוראה לצבאו לתפסם ולהורגם.את PIANהם הצליחו לתפוס הם הרגוהו אך בעצת הנזיר ביטרו את גופתו וקברוהו באחת מארבע פינות הממלכה,מתוך אמונה שיהפוך לנאט כלומר שרוחו בעוצמתה להגן על מדינת THATONמאוייבים.

האח השני (PiATA)  הצליח להימלט והגיע לבאגאן זה הזמן שבו מלך באגאן התחיל להתעניין בבודיזם וביקש ממלך THATONלשלוח אליו כתבי קודש בודהיסטים לעיון. ואילו מלך THATON   סרב וכאן נוצר אילה להתקפה של מלך באגאן .משנודע הדבר לPIATAהוא ביקש להיפגש עם המלך ולספר לו על הרוח של אחיו השומרת על THATONוכך היה ,המלך האזין לדבריו ושאל אותו האם יש לו פתרון אחר.

PIATAשלף פיתרונו:עם רדת הליילה  הוא יחדור לממלכת THATONיוציא את עצמות אחיו מ 4 מקומות הקבורה וישליחם לאוקיינוס.ובכך יסיר את ההגנה מממלכת טאטון .המלך שלח אותו למשימתו ואומנם עצמות אחיו הוצאו ונזרקו לאוקיינוס.

למחרת פלשו הכוחות על טאטון הביסו אותה ללא קושי,את הכתבים הבודהיסטים החרימו וגם את כל משפחת המלוכה העבירו לבאגאן.המלך אימץ את האח PIATA  והוא הפך למקורבו האישי של המלך שאף שלח אותו למשימה להביא לו פרח בעל סגולות מרפא הנמצא בהר פופה.(שם הפרח DA SA LA ) על שמו נקראה הדרך בין באגאן לפופה.