טיול מומלץ לגיאורגיה 8 ימים בשילוב ג'יפים
היום יום שכולו סיורים באטרקציות של עיר הקייט באטומי והרגעות לחופו של הים השחור. נבקר באקווריום של באטומי שהנו השני בגודלו בעולם (אחרי יפן) ומהווה פלא עיצובי שהעיר מתגאה בו. לאחר מכן נמשיך לגן הבוטאני הייחודי וב"כיף הירוק" הצופה על הים השחור, בצהריים נצא נעזוב את חוף הים השחור נעבור לחבל סמגרלו, ולבירתו זוגדידי נעלה על רכבי 4*4 נמשיך צפונה אל ליבו של הקווקז הגבוה המתנשא לגבהים של מעל 5000 מ'

מאת:
ניסים חיימוב



 

טיול מאורגן לגאורגיה 8ימים

טיול גיאוגרפי (כולל ג'יפים)

 .יום 1, ת"א – טביליסי – מצחטה – גורי – באקוריאני:

ברוכים הבאים ! נצא בטיסת לילה אל טביליסי, בירת גיאורגיה. לאחר הנחיתה מוקדם בבוקר נצא לטיולנו. נתחיל ליד טביליסי באתר "פארה של גיאורגיה" הצופה על העיר הגדולה ועל "הים" של טביליסי. מכאן לא רחוקה הדרך לבירה העתיקה מצחטה. נטפס לכנסיית הצלב ("ג'בארי") מהמאה הששית,, הצופה על מיפגש הנהרות ארגווי ומטקווארי, והינה אתר מורשת עולמית. נספר את סיפורה של נינו הקדושה ונרד אל העיר עצמה לביקור בכנסית "העמוד נותן החיים", הכנסיה החשובה ביותר לנוצרים הגיאורגים.

נספר על הקדושה היהודיה הקבורה במקום ונמשיך מערבה. לעת צהריים נגיע אל עיר המערות המרשימה אופליציחה ונבקר בה, ולאחר מכן נמשיך לעיר המנומנמת גורי, עירו של סטאלין. נראה את הבית בו נולד, ואת קרון המסע ממוגן הירי שלו.

מגורי נמשיך לעיר הקייט בורג'ומי, וממנה נטפס למלוננו שבלב הקווקז הנמוך – בבאקוריאני. ארוחת ערב ולינה.

 יום 2, באקוריאני – ורדזיה – אחלציחה:

בוקר טוב  ! אנחנו בעיירת סקי בלב הקווקז הנמוך. נסייר מעט בבקעת באקוריאני כדי ליהנות מיפי המקום, ולאחר מכן נסיעה דרומה אל עיר המערות המרתקת ורדזיה (להכין פנסים). מכאן נצפין לאחלציחה, נבקר בבית הכנסת ואם יתאפשר גם בראבאטי  המשוקם. לינה באחלציחה  וארוחת ערב.

.   יום 3, אחלציחה – הקווקז הנמוך – באטומי:ג'יפים

יום מרתק לפנינו. ניפרד מהאוטובוס שיעשה דרכו על הדרכים הראשיות(האוטובוס יחכה בבאטומי)  ונצא ברכבים (ריכבי וואן) קטנים יותר, בדרך הררית מרתקת שתוביל אותנו בלב הקווקז הנמוך, ובמקביל לגבול התורכי, אל עיר החוף והקייט באטומי, שעל הים השחור. בערב נצא לארוחת ערב הכוללת מופע וזמרים ואחרי כן לסיור ערב בעיר המתפתחת והמרשימה כולל המזרקה המוזיקלית לינה באטומי.

  יום 4 באטומי:-מסטייה בג'יפים

היום יום שכולו סיורים באטרקציות  של עיר הקייט באטומי והרגעות לחופו של הים השחור.  נבקר באקווריום  של באטומי שהנו השני בגודלו בעולם (אחרי יפן) ומהווה פלא עיצובי שהעיר מתגאה בו. לאחר מכן נמשיך לגן הבוטאני הייחודי וב"כיף הירוק" הצופה על הים השחור, בצהריים נצא נעזוב את חוף הים השחור נעבור לחבל סמגרלו, ולבירתו זוגדידי נעלה  על רכבי 4*4   נמשיך צפונה אל ליבו של הקווקז הגבוה המתנשא לגבהים של מעל 5000 מ', אל מסטייה בירת המחוז, כשמדי פעם נעצור לתצפיות מרהיבות אל הנוף המקיף אותנו. ארוחת ערב במסטייה,.

  יום 5, הקווקז הגבוה – אושגולי – מסטייה:בג'יפים

יום מרתק ואחד משיאי הטיול: נצא ברכבי 44* בין הרים, פלגי נחל וצמחיה מיוחדת ופורחת אל העיירה אושגולי ואל מגדלי האבן המפורסמים שבה וסביבה. נסייר במקום, נבקר באחד ממגדלי האבן שהפכו לאתרי מורשת עולמית, ונערוך תצפיות. לעת ערב נחזור למסטייה.

 יום 6, אזור קותאיסי:

הבוקר נצא לקותאיסי בירת מערב גיאורגיה והעיר השניה בגודלה במדינה שעוברת כעת "מתיחת פנים" משמעותית (כולל מעבר הפרלמנט אליה ושידרוג מספר שכונות). נבקר במערת הנטיפים המרשימה מאוד "פרומתאוס", באוניברסיטת גלאטי, נטייל בלב נוף מרשים לכנסיית האחים מוצאמטה. נחזור אל העיר אל השכונה היהודית, בו נראה את בתי הכנסת ואת פסלו של דב גפונוב, מתרגם "עוטה עור הנמר" לעברית. נבקר בשוק הגדול, ונצפה בפרלמנט ובכנסיית בגראטי המשתקמת. לינה וארוחת ערב במלון.

   יום 7, קותאיסי – הדרך הצבאית – גודאורי – קזבגי:

לאחר שנצפה ב"שבלול שבהריון" (כך מכונה היום הפרלמנט החדש בקוטאיסי), נצא בדרכנו למזרח גיאורגיה. נעצור בכפר ייצור החרסים בשרושה, נראה את הנשים מוכרות הלחם בסוראמי, ונבקר גם בבית הקברות היהודי שעל אם הדרך. נכנס אל הדרך הצבאית העושה דרכה שוב אל מרומי הקווקז הגבוה. נעצור לתצפית על מאגר ז'ינוואלי ומי התורכיז היפים שלו. נעצור במצודת אנאנורי ונמשיך דרך גודאורי ומעבר הצלב למלוננו שלמרגלות הר הגעש הכבוי קזבגי, המתנשא לגובה של 5040 מ'. ארוחת ערב ולינה.

 יום 8, קזבגי – גודאורי – טביליסי:

הבוקר  נצא ברכבי 4 על 4 ונעפיל להר הקזבגי לכוון כנסיית השילוש הקדוש לאחר ביקור במקום נרד ונתארגן נצא לדרכנו חזרה דרומה. נעצור בנקודות תצפית מרהיבות, ובמונומנט האחווה הרוסית-גיאורגית המתפוררת (תרתי משמע...). לקראת צהריים נגיע לסיור פנורמי בטיבילסי . נטייל רגלית בדרך נוף מרהיבה הצופה על העיר העתיקה. נבקר את "אמא גיאורגיה", במצודת נאריקאלה, ונרד ברכבל מעל נהר המטקווארי. נבקר בכנסיית מטחי ונספר את סיפור לידתה של העיר. אם יתיר הזמן  נבקר בעיר העתיקה ובמיוחד בבית הכנסת בן יותר ממאה שנים, ובמדרחוב ובכנסיית ציוני. נמשיך אל כנסיית השילוש הקדוש ונקנח בשדרות רוסטבלי ובשווקיה של העיר

בסיום הערב נעבור לשדה התעופה לטיסה לת"א. תם מסענו המופלא בקווקז הנפלא!!!