סמליה של קובה
סמל הרפובליקה של קובהמעניין וייחודי. הוא בנוי בצורת מגן הנחלק לשלושה חלקים. החלק העליון מציג את האופק, הגיאוגרפיה ומיקום האי במפרץ מכסיקו - בין צפון יבשת אמריקה לדרומה; הפסים הכחולים והלבנים משקפים את חלוקת הארץ למחוזות בתקופה הקולוניאלית; והחלק האחרון מתאר את האנשים הקובניים בעלי האופי החזק. נוף הארץ והדקל המלכותי הם ביטוי לאצילות ולאיתנות הקובניות.

מאת:
ניסים חיימוב



הסמלים הלאומיים בקובה

הסמלים הלאומיים בקובה הם מוטיבים המבטאים את קו המחשבה של העם. ממנה נלמד ונשליך על החשיבה הלאומית המשותפת להנהגה והתושבים.

הדגל:

עוצב ב 1850 ע"י המורדים בעת המלחמה כנגד ספרד.הפסים הלבנים מייצגים את החופש.המשולש שווה הצלעות מציין את 1.השיוויון 2.האחווה 3. החופש. הצבע האדום מציין את כתמי הדם של הלוחמים.הכוכב מבטא את החופש המושלפ של בני האי.

סמל הרפובליקה של קובהמעניין וייחודי. הוא בנוי בצורת מגן הנחלק לשלושה חלקים. החלק העליון מציג את האופק, הגיאוגרפיה ומיקום האי במפרץ מכסיקו - בין צפון יבשת אמריקה לדרומה; הפסים הכחולים והלבנים משקפים את חלוקת הארץ למחוזות בתקופה הקולוניאלית; והחלק האחרון מתאר את האנשים הקובניים בעלי האופי החזק. נוף הארץ והדקל המלכותי הם ביטוי לאצילות ולאיתנות הקובניות.

 

הפרח הלאומישל קובה פרח יסמין הפרפר (mariposa) הלבן (Hedychium CoronariumKoenig) – סמל לטוהר, מרדנות ועצמאות. הוא גדל פרא על גדות נהר, וכפרח מתורבת - בגַנֶיהָ של קובה. הציפור הלאומית של קובה היא הטוֹקוֹרוֹרוֹ (Priotelus temnurus), ולה נוצות צבעונית בצבעים לבן, כחול, אדום – צבעיו של הדגל הקובני.

העץ הלאומי של קובה"הדקל המלכותי" (palmreal) – עץ טרופי, יפה וגבוהה, חזק השורד ברוחות ובסערות של ההוריקנים ומייצג את האצילות והאיתנות של הקובנים.