תנינים
תנינים קיימים כ 200 מיליון שנה.זהו הזוחל הכבד בעולם.לתנין מספיקה ארוחה אחת ביום ,אינו לועס את טורפו אלא בולע אותו בשלמותו.לעיתים הוא קורע אותו לחתיכות באמצעות תנועות ראש חזקות. הוא מסוגל לזנק מין המים לאויר וללכוד עטלפים וציפורים.

מאת:
ניסים חיימוב



תנינים

קיימים כ 200 מיליון שנה.זהו הזוחל הכבד בעולם.האליגטורים נבדלים מן הקבוצות האחרותבכך ששיני הלסת התחתונה שלהם נעלמות כולן לתוך חללים פתוחים ולסת עליונה.

בעת ההזדווגות רוכב הזכר על גבה של הנקבה ,השקועה במים כמעט לחלוטין,מחדיר את איבר מינו דמוי פיטריה ,האקט עצמו אורך דקות ספורות. לאחר ההזדווגות מתפתחות הביציות במשך 3 חודשים ,כמות הביציות נא בין 20 ל 80 .הנקבה עסוקה בשמירה על הביצים.אלה שעברו את שנתם הראשונה יגיעו קרוב לוודאי לבגרות.

לתנין 30 שיניים בלסת התחתונה ו 40 בעליונה.רוב התנינים הם ציידים ליליים .את שעות היום הוא מבלה ברביצה.

לתנין טמ"פ גוף משתנה,הוא משתמש במים ובשמש כדי לווסת את חום גופו.וויסות חום הגוף נמשך כל שעות היממה.בבקרים כאשר טמפ"פ המים נמוכה יותר עולים התנינים לגדות הנהר ומתחממים בקרני השמש.כשהם מגיעים לחום מסוים הם שבים למים לצנן גופם.בצהריים הם חושפים חלקים מגופם וחלקים אחרים שקועים במים.גם פעירת המלתעות של התנין משמשת לקירור הגוף.כשנוזלים מתאדים מהרקמות הלחות.

לתנין מספיקה ארוחה אחת ביום ,אינו לועס את טורפו אלא בולע אותו בשלמותו.לעיתים הוא קורע אותו לחתיכות באמצעות תנועות ראש חזקות. הוא מסוגל לזנק מין המים לאויר וללכוד עטלפים וציפורים. בעת הצורך מרים התנין את ביטנו ואת רגליו הצדדיות(בדומה ללטאה) מפגין זריזות מרשימה ויכולת להגיע חמהירות של כ 17 קמ"ש.

טריטוריה:הזכרים מגינים על תחום הטריטוריה שלהם,גם כשהם יוצאים למרחבים ולים הם חוזרים לטריטוריה שלהם.היכולת להיכנס לתחום הטריטוריאלי נתונה  לנקבות בלבד.הנקבות מגינות על הקן והבייצים . בעת האכילה במידה והטרף גדול קיים שיתוף פעולה ביינהם ואפשר לצפות בכמה תנינים אוחזים טרף גדול וכל אחד מושך לכיוונו- כך הם מבתרים אותו ליחידות.תנינים קטנים עד מטר וחצי יכולים להיות מטרה נוחה בעיקר לנחש האנקונדה.

התקשורת מתבצעת ע"י הפעלת החושים:קול,נקישת לסתות או חבטות ראש במים,ריח,מגע ותנועה.