המלכה המתה אינש דה קסטרו
המלכה המתה LA REINA MUERTA סיפור רומאו ויוליה הפורטוגזי הסיפור של רומאו ויולה מחוויר ליד הסיפור שלנו: זהו סיפור אמיתי על אהבה ,בגידה ונקמה.

מאת:
ניסים חיימוב



המלכה המתה LA REINA MUERTA  סיפור רומאו ויוליה הפורטוגזי

הסיפור של רומאו ויולה מחוויר ליד הסיפור שלנו:

זהו סיפור אמיתי על אהבה ,בגידה ונקמה.

צריך לזכור שלאורך התקופות שין המאה ה 15 ועד ה 19 היו הי מקובל תהליך של חתונה על רקע פוליט ,כדי לגשר בין מדינות ,לדוגמא –פרדיננד ואיזבלה.

ובכן הנסיכה הספרדיה קונסטנס הגיע לפורטוגל למטרת נישואין ליורש העצר הנסיך פדרו.

עימה הגיע פמליה ובין השאר בת לוויתה אינש דה קסטרו אז הייתה בת 15.

פדרו התאהב באנש והם ניהלו בסתר אומן ואף נולדו להם ילדים (בלתי חוקיים)

לאחר מותה של הנסיכה קונסטנס (אותה פדרו לא אהב במיוחד) גירש אביו דון אפונסו הרביעי את אינש דה קסטרו לקוימברה,אך הנסיך פדרו המשיך להפגש איתה בקוימברה והשניים ניהלו רומן אסור.

לאחר מות אשתו ביקש דון פדרו את בירכת אביו לנישואין עם אינש דה קאסרו אך זה סרב בתוקף בשל החשש מהשפעת המשפחה הספרדית על חצר הפורטוגזית .העקבות לחצים של אצילים ומקורבים אישר המלך את דבר חיסולה של אינש  ואת בניה בשנת 1355,מבלי לדעת ששני האוהבים כבר נישאו בחשא.

פדרו רתח מזעם וציפה לשעת כושר בה ימרוד במלכות אביו וכך היה ובשנת 1357  נישל את אביו, עלה לשלטון והחליט לנקום:ראשית רדף אחרי רוצחיה והרגם בצורה אכזרית:עקר את ליבותיהם מחזם.בשלב הבא הוציא את גופתה אל אינש דה קסטרו מהקבר.

הושיב אותה על כיסא מלכות הכתיר אותה למלכת פורטוגל,הורה לכל בני האצולה לנשק את ידה (להזכירכם המדובר בשלד) ולהשבעלה אמונים.