פורטוגל תעודת זהות (מידרה)
פורטוגל מתהדרת בעבר מפואר של מעצמה ימית, באתרי נופש נפלאים לאורך החוף, בעיירות מלנכוליות ובנוף של מטעי זיתים, כרמים ושדות חיטה. המדינה, שנכסי עולם של אונסק"ו פזורים בכל רחביה, ואשר התברכה באחת הבירות הרוגעות והיפות באירופה, היא עדיין אחד היעדים המשתלמים ביבשת

מאת:
ניסים חיימוב



/פורטוגל ומדירה תעודת זהות

פורטוגל מתהדרת בעבר מפואר של מעצמה ימית, באתרי נופש נפלאים לאורך החוף, בעיירות מלנכוליות ובנוף של מטעי זיתים, כרמים ושדות חיטה. המדינה, שנכסי עולם של אונסק"ו פזורים בכל רחביה, ואשר התברכה באחת הבירות הרוגעות והיפות באירופה, היא עדיין אחד היעדים המשתלמים ביבשת. התענגות איטית על החיים היא תאווה פורטוגזית אופיינית, והנאות החיים הפשוטות הן הנפלאות ביותר - פסטיבלים עממיים מסורתיים; אוכל ביתי פשוט, טובל בשמן זית; מוסיקה שפורטת על מיתרי הנשמה, מעלה על נס אהבות ותהילות משכבר הימים; ושווקים גדושי דגים, פירות ופרחים. ארבעה עשורים של רודנות הותירו את המדינה בשולי המעצמות האירופיות הגדולות, מנותקת מהתפתחות החיים המודרניים. ואולם, בדומה לשכנתה, ספרד,
פורטוגל גם היא מנסה בעשרים השנים האחרונות להיחלץ מן השוליים, קושרת קשרים חדשים עם אירופה, בונה מחדש את כלכלתה ונאבקת לשמר את המיטב מתרבותה הלאומית אל מול מתקפת פתע של השפעות בינלאומיות.

שם מלא: פורטוגל
שטח: 92,391 קמ"ר
אוכלוסייה (2010):10.6מיליון איש
בירה: ליסבון (אוכלוסייה:535,740)
תושבים: % 99 פורטוגזים, % 1 אפריקנים
שפה: פורטוגזית
דת: % 97 קאתולים, % 2 פרוטסטנטים, % 1 אחרים
ממשל: דמוקרטיה פרלמנטרית
תמ"ג(2010): 229.2מיליארד דולר

תמ"ג לנפש(במונחי כוח קנייה, 2010):256.4מיליארד דולר

צמיחה שנתית(2010): %1.4

סה"כ עובדים במשק:5.6מיליון איש

מועסקים בענפים: חקלאות: 11.7% , תעשייה: %28.5, שירותים: 59.8%

אחוז אבטלה (סוף 2010): 10.8%

אינפלציה(סוף 2010): 1.4%

ענפי חקלאות עיקריים: דגנים, תפו"א, עגבניות, זיתים, ענבים, כבשים, בקר, עזים, חזירים, עופות, מוצרי חלב, דגים.

ענפי תעשייה עיקריים: טקסטיל, הלבשה, הנעלה, תעשיית עץ ושעם, נייר, כימיקלים, הפקה של חלקים אוטומטיים, מתכות בסיס, יין ומוצרי מזון, פורצלן וקרמיקה, עבודות זכוכית, טכנולוגיה, טלקומיוניקציה, תיקון ובניית ספינות, תיירות.

יצוא סחורות ושירותים שנתי(2010): 46.27  מיליארד דולר.

יעדי יצוא עיקריים: ספרד, גרמניה, צרפת, אנגולה, בריטניה.

יבוא סחורות ושירותים שנתי(2010): 68.22  מיליארד דולר.

ארצות יבוא: ספרד, גרמניה, צרפת, איטליה, הולנד.

גאוגרפיה:

פורטוגל גובלת בספרד.מדרום מערב לה שוכנים האיים האזוריים ומדרה. אורכה כ 560 ק"מ מצפון לדרום.ו 220 ק"מ ממזרח למערב.אורך חופיה 832 ק"מ,אורך גבולה עם ספרד 1215 ק"מ.תוואי הנוף משתנה ויש בה אזורים הרריים .נהרות שהגדולים הם הטג'ו והדורו.רכסים :הרכס הגבוה ביותר הוא סרה דה אסטרלה ששיאו הר טור TORRE 1993 מ".הדרום מאוכלס פחות והוא שטוח וצחיח בהרבה.

אקלים:ים תיכוני,רוב השנה נוח אך בקיץ חם מאוד בעיקר בדרום המדינה.מאפריל עד אוקטובר חמים ונעים,החורף גשום בעיקר בצפון.בהרים הגבוהים בצפון יורדים שלגים בחורף.

 

 

 

מדירה  הוא ארכיפלג  (קבוצת איים) השייך לפורטוגל והנמצא בצפון האוקיינוס האטלנטי. איי מדיירה כוללים שני איים מיושבים הנקראים "מדיירה" ו"פורטו סנטו", האיים נתגלו לראשונה ויושבו לראשונה על ידי פורטוגל ב1418 ושטח זה כרגע הוא מחוז אוטונומי פוּנשָל, "עיר הבירה"של איי מדיירה, נמצאת בחוף הדרומי של האי המרכזי. הערים החשובות באיי מדיירה הן פוּנשל, פורטוּ סנטוּ המוכרת גם כ"וילה בליירה", "ריביירה בראבה", "מָשִיקוּ", "קאמָרה דֶה לוֹבּוּש", "סנטה קרוז" ו"קַלְיֵיטה". הארכיפלג ממוקם 360 מייל מחופי אפריקה, 535 מייל מליסבון, 240 מייל מטנריפה ו-480 מייל מסנטה מריה, האי הקרוב ביותר מבין האיים האזוריים. האי מדיירה הוא האי הגדול ביותר בקבוצת איים אלו, שטחו 741 קמ"ר ואורכו מגיע לכ-57 קילומטרים. אורך החופים של האי נמשכים על כ-85 מייל. האי נוצר במקור על ידי התפרצות הר געש שיצרה את האי. במקום ישנם זרמי חום חזקים הנובעים מזרם הגולף.