מקסיקו תעודת זהות
3000 שנה התקיימו במקסיקו כמה מן התרבויות האינדיאניות המפותחות ביותר.ניתן למנות את האולמקים,הטולטקים,המאיה והאצטקים.הספרדים שהגיעו במאה ה16(1521) בלמו תרבויות אלה וסימנו את תחילת התקופה הקולוניאלית למשך 300 שנה

מאת:
ניסים חיימוב



מקסיקו תעודת זהות                                

 צבעי הדגל:אדום לבן ירוק

 

מקסיקו הי פדרציה הממוקמת במרכז אמריקה .

שטח: 1,964,375 קמ"ר

אוכלוסיה:115 מיליון נפש.

מקסיקוגובלת עם האוקינוס השקט במערב, עם הים הקאריבי במזרח, עם ארה"ב בצפון ועם גואטמלה ובליז בדרום

עיר הבירה של מקסיקו היא מקסיקו סיטי וחיים בה כ-22 מליון תושבים, זוהי העיר הגדולה ביותר במקסיקו. והמאוכלסת ביותר בעולם, אחריה תוכלו למצוא את גואדלחארה אשר חיים בה כ- 4 מיליון תושבים.

שפה:רשמית ספרדית (קיימות שפות מאיה)

מטבע: פסו מקסיקני.

האקלים:מגוון - משתנה ממדברי בצפון ליערות גשם טרופיים בדרום.האזורים הנמצאים צפונית לקו רוחב 24 קרירים בחורף.באזורים שמדרום לקו הרוחב 24 השינוי בטממפ אינו גדול והוא מושפע מהגובה.

כלכלה:השיטה הכלכלית הנהוגה במקסיקו היא כלכלה חופשית.זוהי תערובת של מודרניזציה וציוד וטכנולוגיות מיושנות הן בתעשיה והן בחקלאות.הממשלות האחרונות הרחיבו את ההפרטה ויצרו תחרות בנמלים ובשדות התעופה,ברשת מסילות הברזל בתקשורת בחשמל ובחלוקת הגז הטבעי..מקורות ההכנסה העיקריים: ייצוא נפט ומוצריו,העברות כספים של מקסיקנים מחו"ל,תיירות ותעשיה.

האוכל במקסיקו ידוע בחריפותו, בעיקר בזכות האבנרו (Habanero), הצ'ילי המקסיקני שגדל בחצי האי יוקטן. הגיוון הרב של המאכלים המסורתיים, ודרך הכנתם הייחודית בכל עיר או כפר, מספקים חוויה קולינרית עשירה.

תרבות:במשך 3000 שנה התקיימו במקסיקו כמה מן התרבויות האינדיאניות המפותחות ביותר.ניתן למנות את האולמקים,הטולטקים,המאיה והאצטקים.הספרדים שהגיעו במאה ה16(1521) בלמו תרבויות אלה וסימנו את תחילת התקופה הקולוניאלית למשך 300 שנה