הרב אלישע סלאס (פורטוגל)
הרב אלישע סלאס (בלמונטה,פוטוגל) מי הוא הרב אלישע? ובכן הנ"ל נולד בשנת 1957 כנוצרי לכל דבר בסנטיאגו דה צ'ילה.הוא התלהב מאוד מהסיפורים של הברית הישנה התחבר אליהם ואף משך לכוון זה בהטפותיו כאוונגליסט.בגיל 33 החל לפקוד את בית הכנסת הספרדי בעיר מולדתו. לימים החל להיכנס ללמודי היהדות וביחד עם אשתו וארבעת ילדיו החליט לעבור גיור רפורמי.בשנת 1999 עלה לארץ ישראל ולאחר חמש שנות לימוד מאומצות ,הפך לרב האורתודוקסי אלישע.

מאת:
ניסים חיימוב



הרב אלישע סלאס (בלמונטה,פוטוגל)

מי הוא הרב אלישע?

ובכן הנ"ל נולד בשנת 1957 כנוצרי לכל דבר בסנטיאגו דה צ'ילה.הוא התלהב מאוד מהסיפורים של הברית הישנה התחבר אליהם ואף משך לכוון זה בהטפותיו כאוונגליסט.בגיל 33 החל לפקוד את  בית הכנסת הספרדי בעיר מולדתו. לימים החל להיכנס ללמודי היהדות וביחד עם אשתו וארבעת ילדיו החליט לעבור גיור רפורמי.בשנת 1999 עלה לארץ ישראל ולאחר חמש שנות לימוד מאומצות ,הפך לרב האורתודוקסי אלישע.

לימים נשלח לפורטוגל בכדי להפיח חיים יהודיים בקרב קהילת היהודים הנסתרים של העיירה בלמונטה.יהודי בלמונטה הצליחו לשמור על הגחלת במשך 500 שנה עוד מתקופת האינקוויזיציה.הם הצליחו לקיים מצוות במחשכי המרתפים שלהם בבלמונטה. לפני 15 שנה החלו בתהליך החזרה הגלויה ליהדות,כאשר כל הגברים בקהילה בת 150 איש מגדול ועד קטן עוברים את ברית המילה.

סלאס הגיע לשם לפני כשנתיים ומה גילה: הקהילה התפצלה ל 4 קבוצות יריבות...בתוך שנה הצליח לצמצם את הקבוצות לשתיים. מתפתח נצר מבני המקום שבעוד זמן קצר  ינהל את הקהילה ואת חייה הרוחניים ואז תיחסך מהרב אלישע הנסיעה הארוכה מפורטו (מקום מושבו) לבלמונטה.

הרב אלישע המוכר היום בכל פורטוגל מסתובב כשציציותיו מתנופפות לכל עבר ,עם כיפה בגודל צלחת ,זקן עבות מצליח להפיח את הרוח היהודית אל מול עיניה של הכנסיה הקתולית בפורטוגל.