הצטרפות יפן ל"ציר" -גרמניה הנאצית
נוצר מצב אבסורדי שבו יפן חתומה על הסכם של נירמול יחסים בין ברית המועצות ויפן (שגריר סובייטי ישב בטוקיו ושגריר יפני ישב במוסקבה.ומצד שני היטלר החליט לתקוף את ברית המועצות . אגב רק לאחר הטלת הפצצה על הירושימה הכריזה ברית המועצות מלחמה על יפן ופתחה במלחמת ששת הימים שלה נגדה.

מאת:
ניסים חיימוב



הצטרפות יפן ל"ציר" – גרמניה הנאצית

בספטמבר 1940 הצטרפה יפן לציר..הרשע.מעשה זה לא חייב את יפן להצטרף למלחמה באירופה,לאומת זאת נפתח פתח להתפשטותה לדרום מזרח אסיה.שר החוץ היפני מאצואוקה יוסוקה,חתם על ברית ה"ציר" בברלין ,התקבל עם שובו ליפן כגיבור לאומי.לכולנו ברור שזו הייתה טעות שהביאה מאוחר יותר חורבן על מדינה זו.

צעד זה של היפנים העניק אומנם ליפן תחושת ביטחון מופרזת ושרפה את הקשרים בינה לבין ארצות הברית ובריטניה.ברגע שיפן הצטרפה למחנה הנאצי פשיסטי,היא איבדה את שארית האשראי המוסרי שהיהלה במערב.מאז ואילך ראו בה המדינות הדמוקרטיות חלק מהמזימה השטנית של היטלר להשתלט על העולם.

לאחר תקיפת פרל הרבור בדצמבר 1941 (שלדעת היפנים היה מבצע צבאי מזהיר) הכריזה יפן מלחמה על ארצות הברית ובריטניה,במבצע זה הצליחו היפנים תוך פחות משעתיים להשמיד את הכוח האדיר  של האמריקנים באוקיינוס השקט,ואומנם במבט לאחור צעד זה גרר את ארצות הברית לשיגור הפצצה האטומית על יפן.

המוזר הוא שבין יפן וגרמניה לא היה שום תיאום מדיני או אסארטגי.מנהיגיהם לא נפגשו מעולם.כל אחת מהן נלחמה את מלחמתה.

נוצר מצב אבסורדי  שבו יפן חתומה על הסכם של נירמול יחסים בין ברית המועצות ויפן (שגריר סובייטי ישב בטוקיו ושגריר יפני ישב במוסקבה.ומצד שני היטלר החליט לתקוף את ברית המועצות .

אגב רק לאחר הטלת הפצצה על הירושימה הכריזה ברית המועצות מלחמה על יפן ופתחה במלחמת ששת הימים שלה נגדה.