יפן פסטיבל הפין
הוולדים הנולדים ביפן הם תוצאה של פעילות מינית אך אין להתייחס לכך לפי פילוסופית קנמרה,כאל המטרה היחידה.

מאת:
ניסים חיימוב



קנמרה אל הפיריון - פסטיבל הפאלוס

היפאנים לא ממש מצליחים להסביר מהו הפסטיבל האביבי עתיק היומין בעיר קאוואסאקי הסמוכה לטוקיו, ומה מטרתו. אחת הסיבות לתעלומה היא העובדה ש"פסטיבל הפין",הוא חגיגה פרועה שאינה תואמת את העידון והאסתטיקה של המסורת היפאנית..

בכל שנה באביב, אנשים בכל הגילים באים למקדש וואקאמיה האצ'ימאנגו שבעיר קאוואסאקי ומשתתפים במצעד ההזוי. הם מתחפשים לאיבר מין גברי או נשי ונושאים בידיהם פין מלאכותי. האורחים אוכלים סוכריות בצורת פאלוס ומגלפים את הצורה בדאיקון - צנונים יפאניים גדולים.

מקורו של האירוע בתקופת אדו (1603-1867) ובסיפור על שד המסתתר באיבר המין של האשה ומנסה לנשוך את הפין הגברי. לפי האגדה, בעל מלאכה מקומי עיצב פין מפלדה ששבר את שיני השטן הנסתר ומאז, מדי שנה, מציינים את הניצחון. למעשה, מסבירים מדריכי התיירות במקום, הטקס נוצר על מנת לאפשר לפרוצות של קוואסאקי להתפלל לקנמרה, אל הפריון, שיגן עליהן מפני מחלת העגבת שהילכה עליהן אימים באותם הימים. כיום, עם שוך המחלה, עוזרת החגיגה לאסוף כסף לאגודה למחקר ולמלחמה באיידס.

לאירוע הססגוני באים גם זוגות המקווים לצאצא ומבקשים את ברכתו של אל הפריון, וישנה נציגות מכובדת של הקהילייה ההומו-לסבית..

תופי טאיקו יפאניים מסמנים את תחילת האירוע. התהלוכה יוצאת לרחוב עם שני פאלוסים גדולים בשחור ובוורוד שנישאים על הגב כמו מזבחות ניידים. את מקצב התופים מלווה שינון מנטרה. העוצמה הולכת וגוברת, ומבקרים רבים נכנסים לאקסטזה. אחרים חשים אי נוחות./

שיאו של הפסטיבל הוא מצעד טרנסווסטיטים העוברים ברחובות העיר כשהם נושאים מיקושי (מקדש נייד בדמות איבר מין גברי בצבע ורוד). בנוסף, נשים וילדים משחקים בנדנדות דמויות איבר מין גברי כדי לקבל ברכה להגברת הפריון. לסיום כולם מצטופפים במתחם המקדש של האל קנמרה, שם נערך משתה ונמכרים איברי המין המגולפים במכירה פומבית.

הפסטיבל מתרחש בסוף מארס או תחילת אפריל, במקביל לתקופת ההאנאמי (הפריחה) ובראשה הסאקורה - פריחת הדובדבן. העיתוי של הפסטיבל קשור כפי הנראה לעובדה שתקופת האביב בטבע נחשבת לתקופה של פריון ולידה הפסטיבל בקוואסאקי מהווה אחת מחגיגות רבות בתקופת האביב ביפאן. השנה הפסטיבל יחול בשישה באפריל.