תאורית הבדלנות הגזעית היפנית
מחקרים רבים שפורסמו ביפן מנסים להוכיח שהגזע היפני שונה ואף מיוחד בהשוואה לזה המערבי..במאמר זה נדגיש כמה מתוצאות המחקר בנידון.

מאת:
ניסים חיימוב



תאורית הבדלנות הגזעית היפנית

היפנים עוברים שטיפת מוח תמידית ביום יום. מסבירים להם כי הם מיוחדים ושונים מכל הגזעים האחרים שעל פני כדור הארץ.שונים לא רק בתרבותם,במסורתם,במנהגיהם,באורח החיים שלהם ובאמונתם,אלא גם בפילוסופיה של גופם.

היפנים הם בני גזע מיוחד,יוצא דופן,שאין דומה לו,חוקרים ,רופאים ופילוסופים יפנים מסבירים את השוני הקיים לדבריהם בינם לשאר "יצורי "העולם. 

יצא לאור ביפן ספר שהפך כמובן במהירות לרב מכר בשם:המוח היפני,הוא מסביר ,באורח פסדו מדעי ,מספר אלמנטים הקשורים ליפנים:

מבנה המוח

לשתי אונות המוח תפקידים שונים .האונה השמאלית אחראית על יכולת הדיבור,קליטת מתמטיקה וחשיבה לוגית ואילו האונה הימנית אחראית לשמיעה מוסיקלית,לקליטת ריגושים שונים .לדעת המחבר מוחם של בני הגזע היפני מערב את הרציונלי והרגשי באונה השמאלית.היפנים רגישים מאוד לקולות של אנחה או שיעול במהלך קונצרט,מאחר שהן המוסיקה והן קולות השיעול נקלטים אצלם באונה השמאלית של המוח.

לדעת החוקר בני המערב נוטים להיות - ראציונליים ולוגיים במגעם עם הטבע,שעה שהיפנים רגשניים יותר ומחפשים את ההרמוניה וההתמזגות עם הטבע.

פיזיולוגית

"המעיים של היפנים ארוכים במטר מבני מעיהם של הזרים.אי לכך בשר בקר המגיע מארצות הברית אינו מתאים לבית עיכולו של היפני" כך הסביר במסיבת עיתונאים לתא הכתבים הזרים בטוקיו,יושב הראש לשעבר של הקואופרטיבים החקלאים.

תקשורת בלתי מילולית

אצל היפנים ,החלק החשוב ביותר בשיחה הינו מה שלא נאמר . חובת המאזין היא להשלים את החסר.תקשורת לא מילולית זו נובעת מכך שיפן הייתה מבודדת,ונהנתה כל השנים מהגמוניה גזעית.כמו כן ידועים היפנים בארשת פניהם הקפואה,חסרת ההבעה,שאצל בני המערב קרויה בשם "פני פוקר".ארשת פנים זו היא מורשת הסמוראים,אותה אוהבים לאמץ גברי יפן,מתקופת הסמוראים.כל הבעה המפגינה רגש נחשבה לחולשה ולפחיתות כבוד,בימינו משמשת ההבעה הקפואה שריון בלתי חדיר,בייחוד כאשר היפני מתערב בהמון,דבר העלול לסכן את פרטיותו.

ביפן גם לשקט יש תפקיד לא מבוטל,מתוך השקט של בן השיח מסוגל היפי לחוש ולהבין את מה שלא נאמר.היפנים חשים את מחשבות האחר.ידוע המשפט השגור ע"י היפנים: "אלה היודעים אינם מדברים,אלה המדברים אינם יודעים".

לשקט פנים רבות: מלבד העובדה שהשקט הינו פסק זמן למחשבה,הוא מביע מגוון גדול של רגשות מנוגדים,נוחות או אי נוחות,חוסר הסכמה או הסכמה מלאה שאין צורך להביע.

הזר יגיב בחוכמה אם יהיה קשוב וסבלני וישיב ליפני במענה של שקט משלו.