משפחתי וחיות אחרות
ליצורים החיים כללי התנהגות ומוסר השונים מבני אדם. אנחנו צריכים לכבד את דרכם גם היא נוגדת את השקפתנו

מאת:
ניסים חיימוב



משפחתי וחיות אחרות

להלן כמה תובנות בנושא צורות החיים של הייצורים החיים סביבנו:

1.אצל רוב מיני הציפורים נמצא,שהם מאכילים בעיקר את הגוזלים החזקים והתובעניים ,לכן במקרים רבים הגוזלים היותר חלשים הם אלה שירעבו וימותו.אלה הם חוקי הטבע ולא תמיד הם יראו לנו הגיוניים .כך אנו מגלים שלפי שיטה זו התפתחו הציפורים ושרדו במשך מיליוני שנים.

2.בקרב מינים רבים של קופים (בבונים,שימפנזים ועוד) קיים מדרג חברתי שבו בין הזכרים אחד הוא השליט,הבכיר ביותר.זכר זה מפרה את רוב הנקבות המתייחמות.גישתו למזון טובה יותר,אין חוטפים ממנו אוכל ,אין מתגרים בו ,אין מציקים לו.בקיצור נותנים לו את הכבוד שמגיע לו.כבוד זה מבוסס על יראה ופחד מפניו.יחס של כבוד מסוג זה ניתן למצוא אצל מינים רבים של יונקים.

"פנו דרך" מתוך כבוד קיים גם בעדרי ביעלים,בעדרי פילות (הפילים הבוגרים אינם נעים בצמוד לעדר הנקבות) ועוד.

3.בלהקה של זאבים רק הזכר והנקבה הבכירים ביותר מזדווגים ודואגים לצאצאים.ואילו האחרים משתתפים בהקאת מזון לגורים ובשמירה עליהם ואפילו משחקים איתם.הפרטים הנחותים יותר מפגינים כניעות ויראה כלפי ה"זוג המלכותי".

4.בלהקת אריות ובעדרי פילות קיים שיתוף פעולה שמכונה בתרבות האנושית בשם : עזרה הדדית- בין הפרטים המתבטאת למשל בהנקת גורים שונים על ידי הנקבות,גם כשהגורים אינם שלהן.בעדר הפילות מוצאים אפילו תמיכה של נקבות בוגרות בפילה כורעת ללדת.