סדר יום של משפחה בסין(בפזילה לטאואיזם)
לפנינו מסע קר סביב אורח חייה של משפחה סינית והא מלמד אותנו את האופן שבו מעצבים רעיונות ואמונות טאואיסטים את חייהם ומעניקים להם משמעות.

מאת:
ניסים חיימוב



סדר יום של משפחה ממוצעת בסין ובהונג קונג (בפזילה לדאואיזם)

בבוקר לפני ארוחת הבוקר תעניק המשפחה מנחה לאל האדמה של הבית.מתבטא במקלות סיניים המוגשים בלווית תפילה.לעיתים מתווספים לכך גם תה ועוגה.אל האדמה אחראי על שלום האנשים כלפי אל האזור. אל האזור אחראי כלפי אל העיר אשר אחראי כלפי אל המחוז...וכן הלאה.לאחר מכן עשויה המשפחה להגיש מנחה לאבות הקדומים.בדרכם אחוצה מן הבית ,תבדוק המשפחה את לוח השנה על מנת לראות איזה יום עתיד להיות זה ומהן השעות היותר מאיימות שלו.יש חשיבות רבה לבחירת היום המתאים לדוגמא בתחלת עיסוק חדש,יציאה לדרך כלשהי.כל החלטה חשובה נעשית תוך התיעצות בלוח השנה.

הבית עצמו וכל בית עסק נשמרים ע"י חכם הפאנג שוי.

אומנות הפאנג שוי,אשר מיישמת אמצעים של רוח ומים .זו שיטה שבאמצעותה מתייחסים לכוחות אשר שוכנים ושולטים בטבע ובמקביל להורוסקופים של האנשים.

הטאואיזם מלמד כי הגוף הינו מקרוקוסמוס של היקום כולו ושבתוכנו ישנם אלפי אלים אשר משקפים בדייקנות את הסדר השמיימי.

נצא מתוך הנחה שהמשפחה מוטרדת זמן מה מחוסר המזל האופף אותה או רוח רעה השוכנת בקרבת המשפחה ( דבר השכיח למדי בחברה הסינית) או אז תפנה המשפחה לכוהן דת טאואיסטי מקומי.החכם יחפש דרך של נטרול הרוח הרעה והחזרת השקט וההרמוניה לחיק המשפח.

ניתן לראות בעיקר בסופי שבוע במקומות פתוחים ובפארקים אנשים העוסקים בטי צ'י צ'ואן- תרגול מדיטיבי של הגוף . הטאי צ'י צ'ואן פותח במינזרים הנידחים ביותר של הטאואיזם.

המטרה להבטיח את זרימת כוח האנרגיה החיונית – הצ'י בתוך הגוף וכך לשמור על האיזון וההרמוניה שבגוף.הזכרתי נושא זה משום שגם כאן יש סיכוי טוב שלפחות אחד מבני המשפחה יעשה טי צ'י באחד הפארקים שבסביבה.