אמירויות - עשרת הדיברות
עשרת הדברות של השייח מוחמד בן ראשד אל מכתום מוחמד הוא שליט דובאי וראש הממשלה של האמירויות. בשנת 2019 הוציא השייח את עשרת הדברות שלו

מאת:
ניסים חיימוב



עשרת הדברות של השייח מוחמד בן ראשד אל מכתום

מוחמד הוא שליט דובאי וראש הממשלה של האמירויות.

בשנת 2019 הוציא השייח את עשרת הדברות שלו:

דיבר ראשון – שרתו את העם

מטרת תפקיד ממשלתי היא לשרת את העם/הקהילה.

דיבר שני – אל תעבדו על כס המלכות.

הנכס האמיתי שלך הוא עבודתך והישגך ושאף  להשגיות. אם אתה אוהב את הכיסא לא יהיה לך האומץ לקבל החלטות המרוממות אותך ולחבר אותך לכיסא הבא.

דיבר שלישי – הכינו את התוכנית שלכם

כשאתה לא מתכנן – אתה מתכנן את הכישלון שלך.

התפקיד העיקרי של המנהיג הוא לדעת את הכוון,להדריך את צוותו אליו ולהניע אותם כל הזמן להגיע אליו. בקיצור- חייבים להכין תוכנית.

דיבר רביעי – בקר את עצמך

עקוב אחר הביצועים בארגון שלך והפוך אותך לכלב שמירה פנימי הארגון.חייבים להיות אינדיקטוריםכדי להבטיח שאתה בדרך הנכונה להשגת התוכנית.

אל תרמה את עצמך ואת ארצך עם אינדיקטורים חלשים ופיקוח חלש.לא ניתן לבצע שום פרוייקט ללא אינדיקציות אמיתיות וברורות למחוייבות שלך לעצמך ולצוותך.

הדיבר החמישי – בנה את הצוות שלך.

לא לאוף לבד,לא לצייץ לבד,לא למחוא כפיים לבד.הכינו צוות שמוביל את המטרות שלכם לגבהים חדשים.הקצו להם את הכוחות שלכם.הדריכו אותם ,למדו אותם והעצימו אותם. הדגישו את הישגיהם.צוות נהדר-יישא אותך למקומות נהדרים.

הדיבר השישי- לחדש או לסגת

ממשלו שאינן מחדשות – מזדקנות.יש להזרים דם חדש ,רעיונות חדשים ,להקדים את המתחרים.

יש להוזיל עלויות ,יש להמציא עצמנו מחדש באמצעותם.הכלכלה החדשה מבוססת על רעיונות העולם החדש.יש לחפש כישרונות עם רעיונות חדשים.

הדיבר השביעי – המשך להיות אופטימי.

פרסם את המטרות שלך בתקשורת מכיוון שתשקיע הרבה בהשגת מה שהכרזת והתחייבת לעשות מול אנשים לא ראויים ומושחתים.

הדיבר השמיני – תחרות

התחרותיות היא עקרון חשוב בהתנהגותנו.זה בריא להתחרות בעצמנו וגם באחרים.הפכו את סביבת העבודה גם לסביבה תחרותית. תחרותיות היא דרך חיים בממשלות .בלעדיה ההתלהבות תפחת.

הדיבר התשיעי – הפכו למנהיגים

צורמנהיגים שיוצרים עתיד.מנהיג אמיתי הוא זה היוצר מנהיגים,ומוסד אמיתי הוא כזה שמייצר מנהיגים.מנהיגות היא סוד שמור לאנשים המסוגלים להבין שיש להתגבר על אגו מוגזם,הם מבינים שההישג הגדול ביותר שהם משיגים הוא בניית אנשים,לא אבנים.

הדיבר העשירי – צאו לבנות חיים.

עבודתנו ...חיינו .עבודה שאנו המנהיגים עושים ,משנה חיים של מיליונים לטובה. אל תזלזל בתפקידך, בעבודתך או במאמציך.חזוני הוא בניית החיים,עיצוב העתיד ובנית האומה.